glitter-graphics.com

Thursday, March 22, 2012

luahan hati

saat ini aku merasakan diriku kosong...ape yang aku inginkan dlam hidup ini???ku merasakan diriku jauh dari pencipta ku....mungkin juga aku merindui ibu bapaku...aku tidak tahu ape yang aku rasekan sekarang ini...perasaan ku bercampur sedih pon ade...mybe juga aku homesick...yang aku tahu sekarang aku perlu menghargai ibu bapaku selagi mereka masih hidup...tetapi aku perlu kuat berusaha untuk membahagiakan mereka...dan juga adik2 ku...aku perlu melindungi mereka...aku tidak mahu adik2 mendapat nasib seperti kanak2 lain yang terbiar di tepi jalan tanpa kasih syang dan tempat berteduh...selagi aku masih hidup aku akan memastikan masa depan adik2 ku cerah..amin..tibe2 touching lebih sikit...mybe after aku tengok cerita hafalat shalat delisa dan yatimkah aku..aku bersyukur kerana masih mempunyai ibu bapa dan adik2...tetapi kepada kawan2 ku yang tidak mempunyai ibu bapa bukan bermaksud anda tidak bernasib baik yakinlah allah msih mnyayangi ibu bapa mu dan kamu yang masih hidup perlulah sentiasa mendoakan ibu bapa...tiada yang bernilai melainkan mereka
       
aku juga berharap jika aku dpnjangkan umur dan dberi pluang untuk aku berumah tangga suatu hari nnti,aku mngharapkan sseorang itu mnyayangi keluarga seperti aku menyayangi keluargaku...ya allah jika engkau menyayangi diriku dan engkau jdohkan ku dengan seseorang samada baik atau tidak,aku mengharapkan aku dapat membawa psangan ku itu ke jalan y engkau redhai...amin...sekarang ini aku merasakan tiada yang lebih bernilai melainkan mmperolehi kebahagiaan dunia dan akhirat....

jika aku ingin berubah ke arah yang lebih baik masih belum terlambat untukku...ya allah kau bukakan lah hatiku..aku sedar aku hanyalah manusia biasa yang tidak pernah lari dri  melakukan dosa,,tpi bukan bermakna aku tidak boleh berubah...berubah tidak bermakna kita perlu menunjukkan sifat yang alim secare drastik,yang penting bersihkan hati dan istikomah..keimanan seseorang bukan dilihat dri luar..kau tetapkan lah hatiku ini...ttapi aku yakin allah menyayangiku..ya allah kau berikan lah petunjuk kepada ku supaya aku dapat memimpin orang2 yang aku sayangi di sampingku juga..aku menghrapkan hidupku matiku kerana mu ya ALLAH.demi allah aku meyayangi MEREKA....

                                                                                                                     10.05 p.m jumaat
                                                                                                                   
                                                                                                                                   

Wednesday, January 25, 2012

spend time together

           

I spend time together at azhar park
With
My ex housemates
-ain
-bee
-ziqa
-naze














shari b4 pkai braces...

bye!!!!




                                     

i'm coming!!!!!!

                          ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SATU MALAYSIA


*Beep beep*!lame bebenor da x uptdate my blogggg ni....huhuhuh...sori coz mase x mngizinkan...it's already January 2012...so peeps,HAPPY NEW YEAR 2012...am i too late to wish this?maybe yes  mybe not...2011,gives lot memories 4 me to remember...happy or sad,its da other thing..the most important is,how I'm adapted with all the situations...da citer sal 2011 kite cter2 sal 2012 lak..2012??ape y bez nye dgn 2012??it will happen after this okey...now i'm already 21 years old...but its juz a number right???heheheh...alhamdulillah i'm still breathing..thanks to Allah may us be blessed....


hurmmmm...kali ni sy xnak bnyk nk cter sgt...penat la nk mnconteng2 blog ni...tmbh2 lg xde mase coz sy da msuk third year...thun ni memg x dnafikan agak bz...bnyk sgt krje y nk kene buat...huhuhuh...hrap2 ia sperti y sy nak...like wonderful colour^^










Tuesday, August 16, 2011

renungan sejenak

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.
Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain, dilamar lelaki yang bakal memimpinku ke arah tujuan yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah

dia tercipta untukku

Ya Allah
Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku dan aku tercipta buatnya
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
agar kemesraan itu abadi
Dan ya Allah ya tuhanku yang maha mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah
Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan miliku
dan aku bukan buat dirinya
Bawalah kami jauh dari pandangan masing-masing
Luputkanlah kami dari ingatan masing-masing
Dan peliharalah kami dari kekecewaan
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti
Berikanlah kami kekuatan
Melontar bayangan masing-masing jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah agar kami bisa bahagia
Walaupun tanpa satu sama lain
Dan ya Allah yang tercinta
Gantillah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak lagi bersama

Ya Allah ya tuhanku
Pasrahkanlah kami dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buat kami
kerana Engkau maha mengetahui
Segala yang terbaik buat segala hambaMu 

Ya Allah
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemelihara kami
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari segala hamba Mu yang daif ini
Jangan engkau biarkan kami sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan kami kearah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah kami pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
dan kurniakanlah pada kami keturunan yang soleh

Monday, August 15, 2011

mood pusing2 mcm lalat kepeningn

skrng ni xtaw nk wat pe tp rse nk mnconteng blog ni jer lpas trse dgn someone..dlu time xde blog ase nk ade blog tp bile ade blog bkn nk care kat blog pown...aq jdikn blog ni sbg tmpt aku mnternak lagu je utk ddgar olh dri sndri dan sape2 y sudi la mnjenguk blog ku ini...law tension ke,nk mrh kat orng tu kt someone ke,nk tenangkan jiwe ke n law homesick ke...lgu2 lam blog ni jd pnghibur...nnti pas ni nk cri lg lgu2 y bez y bleh msuk dgn jiweku...

mood skrng: msih dlm mnunggu result xkua2 ag...mcm nk tnggu ank nk lhir 9 bln...hiperbola jerk...tp nk gtaw nyer btape skse nye mnunggu result nk kuar dri mlhirkan ank...huhuhuh^^

==>>keje asyik tertangguh je smate mte nk tgu result...i mean kje nk g jnjaln..duk kt rumh jerk...sbb tu la xde gmbr y trbru dupload kt lam fb....
tp ari ni smpat jgk aq kluar jap bli kek tp dkt2 dgn rumh jer...ttibe rse nk mkn bnd mnis2
so kuar la pgi bli bnd2 mnis cntoh nyer
        first,pgi bli roti kat american sweet konon2 nk mkn aiskrim dgn roti ala2 kat msia
        second pgi bli yogurt strawberi n epal
         pastu last skli bru bli aiskrim... 

plih2 roti fresh dri ladang(0-0)

ohoi blik pastu brkelah mkn aiskrim mentg2 la x ehem...so dkire buka pose awl skit la dri wktu azn...pastu mkn lpas je azn knon2 nk brbuke la mkn la kek y dbeli tp sygnyer xsdap la xikut slra tekak aq la..huhuh buat pent je g jln jauh2 smte2 nk cri kek..

ni la dye kek y xbez,,esk pown blum tentu hbis ke x


hidup ari ni n sterusnye xla brape best sgt slgi xkuar result kan???n xla sebest dduk kt mlysia..tp hdup msti dteruskan....ahaks mcm esk da nk mati ni..

kualiti gmbr kurng baik..huhuhu
^^
ok la nyte...tdo dlu...semoge dpt mmpi y indah dan jdikan esok lbih baik dri hari ni..tingkatkan prestasi mantapkan iman d hati..okey yer^^
(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MALAM ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚♥





                     

Saturday, August 13, 2011

kisah si garfield


Ada satu pasangan kucing sedang bertengkar tentang perpisahan hubungan kasih sayang mereka.....

Kucing Jantan : aku rasa setakat ni jea hubungan kita,aku mahu putus
Kucing Betina : yela nak putus, tapi kenapa???
       apa salah aku??aku tak curang pung

Kucing Jantan ; bukan sebab itu.....
Kucing betina ; dah 2 sebab ape??
Kucing Jantan ; sebab kau bukan kucing betina
Kucing Betina : nape lak?????.....
Kucing Jantan : sebab perempuan mna ada misai....(misai kucing)
Kucing Betina : ......blurrrrrrrrrr
  
Hahahaha...pengajaran nyer,,jgn la bnyk complain sgt kat psangan kite...kelakar la mcm xde alsan laen nk ptus sbb ‘misai’ jer..hahahah tp xpe la tu binatang,,,,mnusia jgn la brpkiran mcm ni...brfikir la sewaras nyer~~